ERPNext in The Netherlands?

Hi, do you offer installation services? I want to install erpnext on my Vultr VPS server… I don’t understand ubuntu… Or perhaps consultation services? Thank you

Hei Mrmo, are you still active in the Netherlands ?

De Erpnext gemeenschap in NL is dood, of niet-existent. In tegenstelling tot Duitsland waar een actieve gemeenschap bestaat met service providers. Vier jaar geleden op de ErpNext user Conference in Frankfurt was er nog een Nederlander…ik zie hem niet meer op het forum.
Ik denk dat ik een van de weinige, zoniet enige, gebruiker in NL ben en dat sinds 2011.
Ik heb geen technische kennis en heb een enterprise abonnement. Heb ik een probleem dan wordt dat binnen een dag opgelost door Erpnext. Zeer goede service. Maar inmiddels onbetaalbaar voor micro-ondernemingen. Toen ik met Erpnext in zee ging waren ze met 4 man…en ik profiteer nog steeds van het vertrouwen dat ik toen in hun had.

Succes

Dag Mijnheer Becht, leuk weer iets van u te lezen. Helaas kan ik bevestigen wat u globaal schrijft: "ERPNext in Nederland (lijkt) dood’. Ik heb de afgelopen jaren samen met MrMo en de eigenaars/ontwikkelaars geprobeerd om ERPNext in Nederland nieuw leven in te blazen door o.a. het oprichten van een geïnteresseerden-groep, maar de animo was nihil. Ik wil voorlopig nog wel helpen om partijen bij elkaar te brengen. Met vriendelijke groet, Henk Smit henksmit01@gmail.com

Thanks for your reply. My company is looking for a ERPNEXT expert to implement, coordinate ERP for our customers and custom needs. Office location will be Amersfoort NL. The project will include the scouting of 4 more developers to be part of, as external team for development and consulting. Anyone interested in deeper info ? Please let me know.
paolo@noostech.nl

Hoi Henk,
Ook leuk van jouw te horen.
Jammer dat het niet lukt om ERP/IT professionals in NL te enthousiasmeren.
Ik ben inmiddels met pensioen en heb even overwogen om wat kleine bedrijfjes te begeleiden naar Erpnext. Vond het toch te riskant, en wel blij gezien de prijsstijging van een account bij Frappe met Frappe support. Meer dan $12,000…te veel voor een micro bedrijf. Ik betaal als early-adopter nog steeds een habbekrats voor de zeer goede service.
Gezien de ontwikkelingen bij Frappe vermoed ik dat het ooit ook NL gebruikers krijgt
Groeten Robert

Hi, Contact Henk Smit, see his reply in Dutch or engage with one of the competent German or Swiss ErpNext Service providers, good luck, Robert
\

Hallo, Wellicht kan er wellicht nog iets aan gedaan worden? Ik ben ook bezig met ERPNext en ik mis een supportgroep voor issues specifiek voor Nederland.
Misschien is handig als we met een paar geïnteresseerden een brainstormsessie inplannen?
Ik zit in omgeving Amersfoort.
groet
Giovanni
giovanni@frosi.nl

PS @Noostech Paolo, jouw idee is wel goed, maar de vraag is of je nog van de partij bent? Ik vernam namelijk dat jouw bedrijf failliet is verklaard?

Dag Giovanni, ik heb je bericht gelezen en misschien kan ik je verder helpen; ik woon in Bussum. Ik ga je zodadelijk een mail-bericht sturen. Groet van Henk Smit, henk.smit@ecoalitie.nl

Dag Allemaal, ik gebruik ook al jaren ERPNext zowel intern als voor klanten.
Ook een Nederlandstalige klant in Belgie. Ik ben zeker geïnteresseerd in een brainstormsessie en bereidt te helpen :slight_smile:

Stuur me een mail op amin.khelil@engycs.com

1 Like

Beste mensen, ik heb tegenwoordig ook NLse vestiging en gebruik frappe/erpnext veel als bedrijf. Ooit getipt door @becht_robert met wie wij veel hebben samengewerkt in het buitenland. Wij hosten zelf ook instances met betaalbare support door ons team van experts in Kenia. Mijn email is mark@upande.com. Lijkt mij erg leuk/goed om met NLse mensen koppen bij elkaar te steken.

Hallo Mark,
Leuk om weer een teken van leven te krijgen.
Ik zie dat je de upande.com website weer eens helemaal vernieuwd hebt. Ziet er keurig uit.
Daarop zie ik dat Henry Munyaka onderdeel van het Upande team is. Breng svp mijn hartelijke groeten over.
Leuk dat je Upande nu ook een NL vestiging heeft. Echter, met alleen een KvK registratie en de ERPNEXT marketing onder je eigen label (UpandeERP) denk ik niet dat veel potentieel geïnteresseerden de weg naar Upande zullen vinden. Daar is meer voor nodig dan een kort berichtje op deze mailing list.
Ben wel benieuwd waarom je gekozen hebt voor UpandeErp ipv Erpnext (prive mailtje??)

Of richt je je specifiek op de water/agro/sensor markt en verwacht je NL leads via Kenia?
Kijk er eens na hoe onze Oosterburen dat aan pakken: https://alyf.de/, https://www.grynn.io/,https://phamos.eu/home.

Succes en groet Robert

1 Like

Hallo, …see translation below Dutch tekst…

Er waren altijd enkele Erpnext gebruikers in Nederland. Wel minder dan 10 schat ik , waarvan ik de enige hosted account (dogsloveit.erpnext.com) gebruiker. Op de Erpnext Europe 2019 conferentie in Frankfurt was er nog een Nederlander. Hoe het ook zij, in tegenstelling to Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en een boel andere Europese landen was er in Nederland weinig belangstelling en was er geen Erpnext dienstverlener.

Sinds 2023 is dat veranderd. PRILK Consulting is een Bronze Partner en heeft een localisatie van ERPNEXT voor Nederland ontwikkeld: het Nederlandse Referentie grootboek Schema (https://www.referentiegrootboekschema.nl/), BTW aangifte, Bankintegratie.

Prilk Consulting bestaat uit een aantal SAP veteranen, die de mogelijkheden van ErpNext onderschrijven. Uiteraard is PRILK geïnteresseerd in opdrachten

PRILK CONSULTING

Robert Becht

Hello, .
There were always a few Erpnext users in the Netherlands. Well less than 10 I estimate , of which I am the only hosted account (dogsloveit.erpnext.com) user. There was another Dutchman at the Erpnext Europe 2019 conference in Frankfurt. Be that as it may, unlike Germany, France, Switzerland and a lot of other European countries, there was little interest in the Netherlands and there was no Erpnext service provider.

That has changed since 2023. PRILK Consulting is a Bronze Partner and has developed a localization of ERPNEXT for the Netherlands: the Dutch Reference ledger Scheme (https://www.referentiegrootboekschema.nl/), VAT declaration, Bank integration.

Prilk Consulting consists of a number of SAP veterans who endorse the possibilities of ErpNext. Naturally, PRILK is interested in commissions

PRILK CONSULTING

Robert Becht