@saurabh6790
Here is what I am doing.
- Creating an Invoice from Account >> Invoice as shown below.
As you can see the excange rate in Invoice is marked Red i.e 49.171210000 SGD
- I am using the make payment request button which there in Invoice as shown
- Since this is a SGD payment request I am selecting the Paypal SGD gateway.
- Now after clicking on save then submit I am getting the following error.
Below is the console output when I am getting the above error.
jquery.min.js:4 POST http://aaa.aaaa.com/ 417 (EXPECTATION FAILED)
send @ jquery.min.js:4
ajax @ jquery.min.js:4
frappe.request.call @ desk.min.js:139
frappe.call @ desk.min.js:135
_call @ form.min.js:243
(anonymous) @ form.min.js:234
check_name @ form.min.js:237
save @ form.min.js:234
frappe.ui.form.save @ form.min.js:243
(anonymous) @ form.min.js:93
i @ jquery.min.js:2
add @ jquery.min.js:2
_f.Frm._save @ form.min.js:91
(anonymous) @ form.min.js:85
desk.min.js:151 Traceback (most recent call last):
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/desk/form/save.py”, line 19, in savedocs
doc.submit()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 723, in submit
self._submit()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 712, in _submit
self.save()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 223, in save
return self._save(*args, **kwargs)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 269, in _save
self.run_post_save_methods()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 771, in run_post_save_methods
self.run_method(“on_submit”)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 651, in run_method
out = Document.hook(fn)(self, *args, **kwargs)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 858, in composer
return composed(self, method, *args, **kwargs)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 841, in runner
add_to_return_value(self, fn(self, *args, **kwargs))
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 645, in
fn = lambda self, *args, **kwargs: getattr(self, method)(*args, **kwargs)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/erpnext/erpnext/accounts/doctype/payment_request/payment_request.py”, line 39, in on_submit
self.set_payment_request_url()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/erpnext/erpnext/accounts/doctype/payment_request/payment_request.py”, line 56, in set_payment_request_url
self.payment_url = self.get_payment_url()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/erpnext/erpnext/accounts/doctype/payment_request/payment_request.py”, line 80, in get_payment_url
“currency”: self.currency
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/integrations/doctype/paypal_settings/paypal_settings.py”, line 131, in get_payment_url
response = self.execute_set_express_checkout(kwargs[“amount”], kwargs[“currency”])
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/integrations/doctype/paypal_settings/paypal_settings.py”, line 162, in execute_set_express_checkout
frappe.throw(“Looks like something is wrong with this site’s Paypal configuration.”)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/init.py”, line 309, in throw
msgprint(msg, raise_exception=exc, title=title, indicator=‘red’)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/init.py”, line 302, in msgprint
_raise_exception()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/init.py”, line 275, in _raise_exception
raise raise_exception, encode(msg)
ValidationError: Looks like something is wrong with this site’s Paypal configuration.
desk.min.js:151 Traceback (most recent call last):
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/app.py”, line 55, in application
response = frappe.handler.handle()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/handler.py”, line 19, in handle
execute_cmd(cmd)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/handler.py”, line 40, in execute_cmd
ret = frappe.call(method, **frappe.form_dict)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/init.py”, line 897, in call
return fn(*args, **newargs)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/desk/form/save.py”, line 19, in savedocs
doc.submit()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 723, in submit
self._submit()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 712, in _submit
self.save()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 223, in save
return self._save(*args, **kwargs)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 269, in _save
self.run_post_save_methods()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 771, in run_post_save_methods
self.run_method(“on_submit”)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 651, in run_method
out = Document.hook(fn)(self, *args, **kwargs)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 858, in composer
return composed(self, method, *args, **kwargs)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 841, in runner
add_to_return_value(self, fn(self, *args, **kwargs))
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/model/document.py”, line 645, in
fn = lambda self, *args, **kwargs: getattr(self, method)(*args, **kwargs)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/erpnext/erpnext/accounts/doctype/payment_request/payment_request.py”, line 39, in on_submit
self.set_payment_request_url()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/erpnext/erpnext/accounts/doctype/payment_request/payment_request.py”, line 56, in set_payment_request_url
self.payment_url = self.get_payment_url()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/erpnext/erpnext/accounts/doctype/payment_request/payment_request.py”, line 80, in get_payment_url
“currency”: self.currency
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/integrations/doctype/paypal_settings/paypal_settings.py”, line 131, in get_payment_url
response = self.execute_set_express_checkout(kwargs[“amount”], kwargs[“currency”])
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/integrations/doctype/paypal_settings/paypal_settings.py”, line 162, in execute_set_express_checkout
frappe.throw(“Looks like something is wrong with this site’s Paypal configuration.”)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/init.py”, line 309, in throw
msgprint(msg, raise_exception=exc, title=title, indicator=‘red’)
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/init.py”, line 302, in msgprint
_raise_exception()
File “/home/frappe/frappe-bench/apps/frappe/frappe/init.py”, line 275, in _raise_exception
raise raise_exception, encode(msg)
ValidationError: Looks like something is wrong with this site’s Paypal configuration.
jquery.min.js:4 POST http://aaa.aaaaaa.com/ net::ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
send @ jquery.min.js:4
ajax @ jquery.min.js:4
frappe.request.call @ desk.min.js:139
frappe.call @ desk.min.js:135
refresh_notifications @ desk.min.js:1054
(anonymous) @ desk.min.js:1054
Please suggest what could be the issue. Please let me know if you require more input.